Deze website gebruikt cookies om de website te verbeteren en voor de chatfunctie. Door gebruik te maken van deze website, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies.

Sluiten

Coolblue BeterWeter

Specialisme voor iedereen

Het specialisme van de medewerkers kwam online nog niet goed genoeg naar voren. Daarom heb ik in een groep van 3 personen gezocht naar een passende oplossing. Met mijn rol als interaction designer heb ik verschillende prototypes gebouwd met InVision en Axure. Daarnaast heb ik ook het concept bedacht en de promovideo ontwikkeld.

De research fase zijn wij gestart met sfeer proeven in de winkel, waar al gauw de Coolblue identiteit duidelijk werd. Daarnaast is er een workshop gehouden waar een Empathy Map en een Customer Journey zijn opgesteld van de websitebezoeker.

Conclusie: information overload.

Van de 3 concepten die wij hadden bedacht, sloot de BlueBox het meest aan op de vraag van Coolblue. De BlueBox is een een-op-een chat waar je live al je vragen kunt stellen aan de juiste specialist. Dit maakt het specialisme van Coolblue bereikbaar voor iedereen.

Na een feedbacksessie met Coolblue hebben we besloten om het groter aan te pakken. De BlueBox wordt een interactieve online sessie voor iedereen die zich op tijd aanmeldt. Hiermee springen wij in het gat van de oriëntatie fase voor de klant. Coolblue is namelijk al heel compleet in het bieden van productinformatie en hebben genoeg reviews om klanten te overtuigen.

In de design fase was het tijd om het concept vorm te gaan geven. Door beter na te denken over de invulling van het concept kwam de vorm van het eindproduct in zicht.

De wireframes hebben ontzettend geholpen om het concept compleet te krijgen met o.a. gebruiksvriendelijke feedback en om één lijn te trekken in de lay-out.

Coolblue heeft een unieke identiteit en daar wilden wij meer op inspelen. Daarom is het concept aangevuld met een wachtgame voordat de BeterWeter begint. Hiervoor heb ik 3 bekende Coolblue'ers omgetoverd tot spookjes voor de Pac-Man wachtgame in Coolbluestijl.

Na de live sessie kan de bezoeker zichzelf bewijzen als BeterWeter om zo 10% korting te winnen op de besproken producten.